תהליכי הערכת עובדים

משוב והערכת עובדים

זהו צורך בסיסי ואנושי של האדם לדעת את ההערכה עליו, לקבל פידבק על מעשיו ופעולותיו ולקבל הכוונה להמשך הדרך. קיום משוב הינו חלק הכרחי בעבודת המנהל, יצירת תהליך מובנה של הערכת עובדים חוצת ארגון מאפשרת לארגון ללמוד בצורה מסודרת על הלכי הרוח בארגון ולהשוות בין מחלקות, מנהלים וביצועי עובדים שונים באמצעות שיטה אחת.

ביצוע שיחות משוב וניהול תהליך ארגוני של הערכת עובדים עשויים להיתפס כנושאים מורכבים עבור מנהלים רבים. בארגונים חברתיים רבים ישנה נטיה להימנע מתהליך מסודר לש משוב והערכה ולהסתמך על שיחות מסדרון ושיחות ארעיות המספקות פידבק לעובד מה שמייצר במקרים רבים מורכבות ארגונית ואי בהירות במילוי המשימות והשגת היעדים.
המשוב הינו דיאלוג מובנה בין המנהל הישיר (המעריך) לעובד (המוערך) ובה המנהל מציג את הערכתו בכל הקשור לתפקוד ולביצוע של המוערך במהלך השנה החולפת ולאחר מכן, מציג העובד את התייחסותו להערכה. מטרתו של המשוב היא תחילתו של דיבוב. הבעיה היא היעדר דיאלוג ולכן, הנחת העבודה של המשוב היא לאפשר דיאלוג בין שני אנשים.

מתן משוב לעובד מסייע בחיזוק הקשר ויחסי האמון בין המנהל הישיר לעובד, תורם בהגברת המוטיבציה של העובד, מהווה כלי תכנון בניהול ופיתוח מחלקת מש”א ומוביל להישגיות גבוהה יותר בקרב הארגון.
שיחת משוב מוצלחת הינה שיחה בה המנהל הישיר מביע את הערכתו לעובד באווירה עניינית ונוחה ומאפשר לעובד להתייחס לדברים שנאמרו.
המשוב הניתן לעובד מגביר את האפקטיביות והבהירות של התקשורת ועשוי לתרום לו לשיפור תפקודו וביצועיו ולסייע לו ברעיונות ופתרונות להקל על ביצוע המטלות והמשימות העומדות בפניו. בנוסף, הניסיון מראה כי עובדים מצפים וממתינים בקוצר רוח לקבל הערכה על עבודתם והשקעתם המרובה בעבודה.

חשוב להדגיש כי מומלץ מאוד שהמשוב יהיה חלק מתהליך חוצה ארגון של הערכת ביצועים ושלא יעמוד לבדו בצורה אוטונומית אלא יהיה מלווה ברצף אחיד עם גיבוש פרמטרים מדויקים לבדיקה, עם טופס אחיד לכל הארגון המסכם את הפרמטרים הרלוונטיים ועם יכולת מדידה של הנתונים שמתקבלים. באופן עקרוני בתהליכים ארגוניים ובפרט בתהליכי משוב והערכה , אנחנו נרצה להימנע מתהליכים בודדים של מנהלים שלקחו על עצמם מתן משוב ומנגד ישנם מנהלים הנמנעים מכך. בצורה זו עלולה להתקיים בארגון שונות גדולה מדי בין מחלקות ותתי מחלקות ולהשפיע בצורה רבה על התפקוד, על המורל בעבודה ועל איכות העבודה שאינם מיושרים קו עם מטרות הארגון ויעדיו.

תהליכי משוב והערכה הינם תהליכים מורכבים מבחינה ארגונית, לכן אנו ממליצים להיכנס בצורה מסודרת, מתוכננת היטב, ומתוזמנת נכון מבחינת הארגון. מדובר בתהליך בעל רגישות גבוהה למנהלים ולעובדים והטמעה מוצלחת של תהליך זה תסייע לחיזוק הארגון ומטרותיו, שימוש לא נכון בתהליך זה עלול לגרום נזק ארגוני ארוך טווח. מאחר והיכולת לתת ולקבל ביקורת בונה ומשוב אפקטיבי אינה תמיד נחלת הכלל הרי שחלק מרכזי בתהליך הערכת עובדים חייב לכלול בתוך הכנה והטמעה.

מעוניינים לקיים תהליך הערכה ומשוב בעמותה? לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו office@mitam-hr.org 

Refund reason

Refund reason

Refund reason
Withdrawals

If you have not entered your payout information click here!

אם אתה רוצה להיות מעודכן במשרות כל הזמן הצטרף לקבוצת הווטסאפ השקטה שלנו