ייעוץ למנהלים בעמותות

ליווי מנהלים ועתודה ניהולית

במהלך העשור האחרון ליווינו במתאם מנהלים רבים בעמדות שונות בעמותות – מנכ”לים, מנהלי פרויקטים, מנהלי יחידות, מנהלים בשטח ובמטה. לכל מנהל תפקידים רבים שונים ומגוונים הנוגעים כל אחד בתחומי הליבה השונים של הארגון החברתי, כשהמשותף לכל המנהלים שאנחנו פוגשים הוא אחד: האחריות הניהולית על קבלת ההחלטות בתחום העיסוק. יכולת קבלת החלטות מיטבית זו הינה יכולת נרכשת שנצברת מניסיון, מיכולות למידה וכן מהתייעצות חיצונית תומכת.  

מטרת הלווי הינה למפות ולטפל בתחומים הדורשים שיפור והתייעצות והם יכולים להיות רבים ומגוונים: החל מצמתים של ניהול משברים פנים ארגוניים, קבלת החלטות ותכנון לקראת פרויקטים חדשים או תהליכי צמיחה מואצים, תכנון אסטראטגי, תכנון של צמצום משמעותי בהיקף עובדים בארגון, שינויים במבנה ארגוני או שינויים בייעוד עקב שינוי בסביבה (החלטות פילנתרופיה, ממשל וכו’), שדרוג של מיומנויות ניהול ובאופן שוטף עבודה עם כוח אדם בעמותה ( שימור עובדים, ניהול זמן, הנעת עובדים וכו’).

סגנון הלווי שלנו במתאם הינו פרקטי וענייני המתבצע בהתאם למטרות שמוגדרות ומתנהל באופן מקצועי ודיסקרטי עד להשגת התוצאות הרצויות. היועצת לומדת את הזירה הרלוונטית בה מתמודד המנהל – את הצרכים, האילוצים, את הסביבה הפיזית, הפוליטית, החברתית והפסיכולוגית בה מתנהלים בארגון כך שתהליך הלווי הינו תמיד תמיד תפור אישית בהתאם לצרכים של כל מנהל באשר הוא.

עתודה ניהולית

יצירת עתודה ניהולית הינה צעד מקדם עבור הארגון. ארגון החושב קדימה על עתידו ואינו מאפשר לשינויים חיצוניים או פנימיים לתפוס אותו “לא מוכן” מקדם את יציבותו ואת הצלחתו.
היתרונות ביצירת עתודה ניהולית הם קודם כל בהבנה כי הארגון מעצב את מנהליו העתידיים, מקנה להם ידע וניסיון והיכרות עם הארגון על בוריו ומציע לעובדים מסלולי קריירה הכוללים קידום אישי, התפתחות מקצועית ואופק ניהולי. באמצעות הכשרת מנהלים לתפקיד בשלב מוקדם ניתן לשמר את הכישרונות הבולטים והעובדים המצטיינים בתוך הארגון.
לעיתים נראה בעמותות נטייה להימנע מתהליך זה בשל העלות והמשאבים אותו הוא מצריך אך חשוב להבין, תהליך זה הינו השקעה לטווח ארוך ויכול לחסוך עלויות רבות בעתיד.
כאשר הארגון יוצר לעצמו שיכבה ברורה של מנהלים בעלי אחריות ניהולית המתחילים “מלמטה” ומכירים את עבודת השטח, אך מיועדים מראש לתפקיד ניהולי בארגון הוא אינו צריך להתנהל באופן “תגובתי” ואינו פועל תחת לחץ.
מסלול עתודה ניהולית יוצר “ברית אמון” בין העובד לארגון, כאשר מחד, העובד מוכן לעבור תפקידים ושלבים רבים בארגון ומאידך הארגון מבטיח לו קידום ושכר בתמורה, “ברית” זו מחזקת את הקשר בין העובד לארגון ותורמת להגברת המוטיבציה והעשייה של העובד.
אנו רואים כי בשל המיעוט התקציבי, מנהלים במגזר השלישי עשויים לקחת חלק בתחומים רבים, שונים ומגוונים ולכן, באם זיהינו בעובד איכויות וכישורים רבים, נרצה לפתח אותו לא לוותר עליו, זאת הדרך שלנו לגרום לו להישאר. תהליך זה גורם הן לעובד והן לארגון לצאת נשכרים.

אנחנו במתאם מספקים ייעוץ ולווי שוטף למנהלים בצורה פרטנית ונקודתית וכן בונים השתלמויות וקורסי מנהלים מותאימים לכל ארגון ולצרכיו. 
לפרטים נוספים שלחו לנו מייל לכאן או למייל office@mitam-hr.org

Refund reason

Refund reason

Refund reason
Withdrawals

If you have not entered your payout information click here!

אם אתה רוצה להיות מעודכן במשרות כל הזמן הצטרף לקבוצת הווטסאפ השקטה שלנו