הקמת מחלקות משאבי אנוש

פיתוח תהליכי משאבי אנוש ורווחה בעמותות

כשאנחנו אומרים שהא.נשים בעמותות הם מי שעושים את הארגון, אנחנו גם מתכוונים לכך. מדי יום ביומו אנחנו במתאם פוגשים בעמותות מדהימות, עם עשיה מבורכת שמעצימה את הנפש ואת החברה שלנו. אנחנו מתרגשים כל יום מחדש לראות את כמות העשיה, את עומק הלב והנתינה, את ההשקעה, את האכפטיות ואת הרמה האנושית הגבוהה של העובדים והמנהלים שבעמותות. 
אנחנו גם מדברים רבות עם עובדים מסורים המקדישים שעות, ימים כלילות למען טיפול ורווחה לנזקקים, לנוער בסיכון, לחלשים בחברה ולמען בניית חברה ישראלית טובה יותר.

מחלקת משא1

נוכל לומר באופן מובהק כי במידה ובארגונים אחרים במשק ישנם פרמטרים נוספים להצלחה, הרי שאין ספק שבעמותה האנשים שעובדים בה הם הפרמטר הכמעט בלעדי לאיכות ולטיב התוצר ובכך להצלחת העמותה.

מהסיבה הזו, אנחנו מאמינים שעל ארגונים חברתיים לספק לעובדיהם תשתיות עבודה המיטביות. במקרים רבים, בהם עמותות קמות ונבנות מפעילות של יזמים חברתיים, ניתן לראות ריצה ושעטה קדימה בלי לתת את הדעת כי ארגון צריך יציבות וכי פרויקטים חברתיים זקוקים לתשתיות מטה שיסייעו בתהליכי השטח. ככל שתשתיות אלו יהיו יעילות ומובנות בצורה סדורה וברורה, הרי שעובדי העמותה יוכלו להתפנות לעיקר עבודתם. כמובן שבאופן טבעי, ככל  שהארגון מתייצב וגדל הרי שבהיעדר תשתיות אלו אנחנו נראה כיצד הזמן, האנרגיות והתשומות שמופנות לתשתיות אלו גוזל בצורה משמעותית את זמן הניהול והעבודה הישירה מול המוטבים ומאט ומסרבל את העבודה.

תשתיות אלו צריכות להיות מובנות ונתמכות בתהליכי עבודה מסודרים ומראיית משאבי אנוש ברורה הכוללת מבנה ארגוני והגדרות תפקיד, מדרג שכר ברור, הגדרת שיטות ותהליכי עבודה. אנחנו מאמינים במתאם בשיטות עבודה פשוטות וקלות ליישום ובנהלי עבודה מציאותיים ולא מסורבלים המותאמים לכל ארגון בצורה מדויקת.
לצד תשתיות אלו, נבקש להוסיף את הפן הרווחתי והדאגה לעובדים בעמותות. רבות הן העמותות הרואות קודם כל בפן הרווחתי את אוכלוסיית המוטבים או המתנדבים אבל אין ספק שכל מנהל חברתי כיום יסכים כי יש להתייחס גם לעובדים ולטפח מולם תשתיות רווחה מתאימות הרואות גם את העובדים ואת צרכיהם בצורה הולמת. בעידן הנוכחי, רווחתו הכלכלית של העובד היא כבר לא רק דאגתו הפרטית, גם הארגון מתחיל לקחת על עצמו אחריות לרווחת העובד (בריאות, רווחה סוציאלית וכמובן דאגה לגיל הפרישה) וכן אחריות על תחום הפנאי הכוללות הטבות למיניהן ודאגה לעובד ולמשפחתו. 

בעשור האחרון אנו רואים כי לצד היבטי הסיפוק מהעבודה, נושא ההטבות ותנאי ההעסקה הניתנים בעמותה הן שיקול חשוב בשימור העובדים ובטיפוח המוטיבציה לאורך זמן. אין ספק שהחיבור האידיאולוגי והערכי הוא המניע המרכזי אבל כיום הוא לא עומד בדד. האתגר הגדול הוא בתכנון תחום רווחה משמעותי בתקציב מצומצם וללא עלויות חורגות. 
במתאם אנחנו מסייעים לארגונים חברתיים בכל היבטי בניית מחלקות ותחומי משאבי האנוש בארגון ובכלל זה בהכשרת צוותי משאבי אנוש, בלווי ובמענה אאוטסורסינג לנושאים שונים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו במייל כאן או למייל office@mitam-hr.org

Refund reason

Refund reason

Refund reason
Withdrawals

If you have not entered your payout information click here!

אם אתה רוצה להיות מעודכן במשרות כל הזמן הצטרף לקבוצת הווטסאפ השקטה שלנו